Bedankt en tot ziens - Reisverslag uit Sānkhu, Nepal van Willemien Ruygrok - WaarBenJij.nu Bedankt en tot ziens - Reisverslag uit Sānkhu, Nepal van Willemien Ruygrok - WaarBenJij.nu

Bedankt en tot ziens

Blijf op de hoogte en volg Willemien

07 Oktober 2013 | Nepal, Sānkhu

Graag wil ik jullie allemaal hartelijk bedanken voor de leuke reacties. Nog even over de laatste dagen en de terugweg.

De Donderdag van mijn vertrek op het vrijwilligers projecy is Paula, de reisbegeleidster, op bezoek gekomen. Dat was ERG leuk. Voor haar en voor mij. Ze bleek jaren geleden al eens tijdens een tracking in dit dorpje te hebben bezocht. Aan het eind van de middag terug naar Kathmandu, daar hebben Paula en ik nog lang bij New Orleans gezeten. Ik had een afspraak met iemand van het project en hij smsde me dat dat was bij....Revolution (daar waar we met de hele groep de laatse avond hebben gegeten, kortom, het was een beetje thuiskomen...).

Ik zat in een hotelletje zonder electra en bijna zo der water. Dat is droef als je je al een hele week aan de kraan gewassen hebt...

Op het vliegveld in kathmanu kwam ik een vrouw tegen die we in Lhasa hebben ontmoet. Ze deed iets met vluchtelingen. Na 16 jaar is haar werkvergunning plots en zonder opgaaf van reden ingetrokken. Ze moest het land uit en mag nooit meer terugkomen. Vreselijk he!

In New Delhi, waar ik 6 1/1 uur moest wachten, ben ik met met mijn flying blue kaart in de premium lounge gaan zitten. Is illegaal, maar wel aangenaam.

Ik zal nog wat foto's uploaden en dan hoop ik ieder van jullie spoedig weer ergens te treffen.

Nogmaals bedankt voor de belangstelling en de leuke reacties.

Liefs

Willemien

  • 07 Oktober 2013 - 13:19

    Wim:

    En dat je weer gezond en wel terug bent kon ik zaterdag constateren op mijn verjaardagsfeestje!
    Je zag er wel wat vermoeid uit maar dat is geen wonder na zo'n trip met zoveel indrukken.
    Zou je straks denken: "Dat was eens maar nooit weer" of ga je heimwee krijgen? In beide gevallen kun je zeggen: "Ik heb tenminste de foto's nog".
    De tijd zal het leren.....

    Kus,

    Broertje

  • 07 Oktober 2013 - 16:57

    Wil Velders:

    Lieve Willemien,van harte WELKOM THUIS!Dat zal wel even wennen zijn! Probeer nog even dat gevoel
    van niet haasten relax vast te houden,we gaan elkaar zien dikke kus Wil.

  • 11 Oktober 2013 - 05:49

    Jannie Roemeling:

    Hoi Willemien,

    Heb in één ruk alle verhalen gelezen en foto's bekeken. Prachtig, wat een ervaringen. Je hebt zelfs op Kala Patar gestaan bij de Everest met 360 graden mountain view? Geweldig. En wat een interesante onmoetingen met Chinezen, Nepalezen, Tibetanen. Je observatievermogen is scherp, je tovert beelden voor ogen alsof ik er bij ben. Ik heb ervan genoten. Dank. Fijn dat je inmiddels weer thuis bent, of was je liever langer gebleven?
    Groet en liefs en tot ziens maar weer, in ieder geval volgend jaar bij EIGE in Vilnius.
    Ik ben midden januari terug van Tasmanië/Australië .

    Jannie

  • 11 Oktober 2013 - 05:49

    Jannie Roemeling:

    Hoi Willemien,

    Heb in één ruk alle verhalen gelezen en foto's bekeken. Prachtig, wat een ervaringen. Je hebt zelfs op Kala Patar gestaan bij de Everest met 360 graden mountain view? Geweldig. En wat een interesante onmoetingen met Chinezen, Nepalezen, Tibetanen. Je observatievermogen is scherp, je tovert beelden voor ogen alsof ik er bij ben. Ik heb ervan genoten. Dank. Fijn dat je inmiddels weer thuis bent, of was je liever langer gebleven?
    Groet en liefs en tot ziens maar weer, in ieder geval volgend jaar bij EIGE in Vilnius.
    Ik ben midden januari terug van Tasmanië/Australië .

    Jannie

  • 11 Oktober 2013 - 19:57

    Tonny:

    Lieve willemien, jij bent weer thuis, wij nog niet.
    Wat een ervaringen allemaal.
    Wat vreselijk treurig wat je vertelt over de vrouw die je in Lhasa hebt ontmoet.
    Wat zit hierachter, denk je dan. Waarom moest ze opeens weg.
    Toen ik in Nepal was heb ik een prachtig boek gelezen over een vrouw die een kind heeft geadopteerd in Nepal en dat ze mee wilde nemen naar Nederland. Ze is er ruim twee jaar geweest. Ze beschrijft alle afschuwelijke bureaucratie die ze daar tegenkomt. Daar doet me dit aan denken.
    Wij zitten net in Frankrijk, op weg naar huis. Het is koud hier. Dat zijn we al een half jaar niet meer gewend.
    We hopen je gauw te zien en te spreken als we weer thuis zijn. Dat zal niet lang meer duren
    Liefs van ons
    Tonny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 697
Totaal aantal bezoekers 19838

Voorgaande reizen:

12 December 2023 - 23 December 2023

hurtigroute

12 December 2023 - 23 December 2023

Hurtigroute 2023

08 Januari 2017 - 29 Januari 2017

Sri Lanka: op zoek naar de hoop

30 Oktober 2014 - 27 November 2014

Birma, contact met mensen

01 September 2013 - 06 Oktober 2013

Rondkijken in andere culturen

Landen bezocht: