Jansje - Reisverslag uit Kathmandau, Nepal van Willemien Ruygrok - WaarBenJij.nu Jansje - Reisverslag uit Kathmandau, Nepal van Willemien Ruygrok - WaarBenJij.nu

Jansje

Blijf op de hoogte en volg Willemien

28 September 2013 | Nepal, Kathmandau

Jansje

Loop ik in het centrum van Kathmandu, zie ik opeens allemaal Jansje producten!
Nu wist ik wel dat er een aantal dingen uit Nepal komen, maar dit was wel erg toevallig. In de winkel stond een jongen van een jaar of 16. Hij vertelde me dat zijn moeder even buiten het centrum een werkplaats heeft waar alles gemaakt wordt. Jammer, het was voor mij te ver om er naar toe te gaan. De winkel stond zoals jullie kunt zien helemaal volgepropt met beesten, kettingen, onderzetters enz. We kunnen daar als Jansje vast nog wel meer vandaan halen dan we nu doen.

Vlak voor ik op reis ging had ik nog video opnames in Jansje gemaakt met het doel die aan mensen in Nepal te laten zien. De jongen was helemaal verrukt toen hij onze winkel met 'zijn' spullen zag.

Natuurlijk heb ik wat gekocht. Twee kettingen, een die we bij Jansje ook in het assortiment hebben en een andere. Nu is het hier gebruik om af te dingen. Je komt dan meestal iets onder de helft van de vraagprijs. Maar ik had het hart niet om dat bij deze winkel ook te doen, tot stomme verbazing van de jongeman. Hij heeft me toen uit eigen beweging korting gegeven omdat ik er twee kocht...


  • 28 September 2013 - 08:10

    Nathalie:

    Wat ben je toch een softy

  • 28 September 2013 - 08:11

    Marian Ponsioen:

    Willemien,

    Helemaal Jansje. Wat leuk om dat meteen tegen te komen. Zou mooi zijn als je tijdens je verblijf nog wel bij de maakster terecht zou komen.
    Ja, die lijkverbranding. Ik vind hun methode, gezien in Varanasi/Benares, eigenlijk wel mooi. Namelijk zo dicht bij de mensen, direct nog in contact met het leven. Maar hygiënisch, nou nee.
    Je foto's worden steeds mooier.
    Groetjes, marian

  • 28 September 2013 - 09:16

    Marja:

    Ha die Willemien, Wat ontzettend leuk dat je die ontmoeting had. De ontmoeting in Katmandu moet je veel plezier hebben gedaan. Een klein beetje thuis.

  • 28 September 2013 - 11:30

    Dorine:

    Lieve Willemien,
    Wat ontzettend leuk om Jansje zeg maar, tegen te komen in Katmandu!
    Ik geniet erg van je reisverhalen, ga zo door! Van hieruit niks interessants te vertellen, het politieke gebakkelei laten we voor wat het is, jij bent er inderdaad 'lekker helemaal uit'.
    Geniet er van, Willemien, en fijn dat wij een beetje met jou mee kunnen genieten.
    Liefs van dorine

  • 29 September 2013 - 16:27

    Tonny:

    Wat een schitterend verhaal over dat 'niet afdingen' van jou. Ik heb zelfs altijd begrepen dat je ze beledigt als je dat niet doet. Het hoort gewoon bij de aankoop.
    Maar leuk dat je zoveel spullen herkende van de winkel.
    Ben je nu al aan het werk daar?
    Groetjes en veel werkplezier.
    Wij zitten nog steeds in Italie zo'n 150 km boven Rome.
    Tonny

  • 29 September 2013 - 16:28

    Tonny:

    Ik lees net de reactie van Nathalie.
    Ben ik het wel mee eens!!!

  • 30 September 2013 - 08:58

    Claudia:

    Tjonge jonge, bestuurslid op afstand noemt ze zichzelf.... Zelfs als ze fysiek op afstand is, is ze nog zooo dichtbij... Wel mooi dat niet afdingen van jou. We blijven tenslotte Fair Trade! Je maakt inderdaad prachtige foto's! Morgen wordt het stroopwafelproject geopend in Katmandu, welke wij deels gesponsord hebben door de opbrengsten van onze actie met het 5-jarig bestaan. Ben nog naarstig contact aan het leggen met Marcel om te kijken of je daar bij kan zijn. Ik hoop je vandaag nog te mailen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Willemien

Actief sinds 13 Aug. 2013
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 19865

Voorgaande reizen:

12 December 2023 - 23 December 2023

hurtigroute

12 December 2023 - 23 December 2023

Hurtigroute 2023

08 Januari 2017 - 29 Januari 2017

Sri Lanka: op zoek naar de hoop

30 Oktober 2014 - 27 November 2014

Birma, contact met mensen

01 September 2013 - 06 Oktober 2013

Rondkijken in andere culturen

Landen bezocht: